Sunday, February 19, 2012

Eksempel på strategi i sosiale medier

I forbindelse med oppgave 2 i øving 2, har jeg lagd en PowerPoint som presenterer strategi for sosiale medier for den fiktive bedriften Undulatbutikken. Denne kan sees under.

11 comments:

  1. En bra strategi, ser at du har lagt mye vekt på målene med å være i sosiale medier. Tror det er en veldig god ide å sette opp slike mål som kan måles.

    ReplyDelete
  2. Hei:) Du har laget en bra stratgei. Likte spesielt godt at du skal lage spesielle tilbud kun på facebook sidene.

    ReplyDelete
    Replies
    1. har lagt merke til at komplett.no gjør dette, med stort hell ser det ut som :)

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Enkel og god strategi du har laget. Personlig er jeg litt skeptisk til å sette mål innen kommunikasjon. Hva gjør man om det ikke er 100 likes og heller ikke 10 kommentarer etter den første månden?

      Delete
    2. jeg ser for meg at det på forhånd bestemmes tiltak som skal innføres dersom de ikke når målsetningene. Realistiske og målbare mål er kanskje en god måte å gi bedriften noe å strekke seg etter, og dermed øke sjansen for å lykkes? Jeg tror også at dette vil tydeliggjøre for bedrifen at sosiale medier har en verdi for dem, og at det kan brukes som et verktøy for å nå delmål og dermed hovedmål? Man ser jo ikke direkte de økonomiske gevinstene av bruk av sosiale medier, så jeg ser for meg at måloppnåelse kanskje kan vise en form for verdi.

      Delete
  4. Synes dette var en godt formulert strategi for Undulatbutikken i sosiale medier. Undres bare på det begrensete medievalget, ville det f.eks. vært en vesentlig større belastning å velge å starte med Twitter og facebook samtidig, enn bare facebook ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg tror det ble nevnt på webinar at det kunne være en fordel å bruke ett medium aktivt i stedet for å ha flere medier med noe aktivitet. Det kan kanskje være viktig for en liten bedrift med begrenset arbeidskapasitet å tenke på. Derfor foreslår jeg at de først starter med Facebook (Facebook fordi de har funnet ut at flere av sine kunder finnes der enn på Twitter). En veldig mye større belastning er det nok ikke, men det er noe mer belastning, som øker sjansen for at de ikke får den potensielle effekten av det de ser på som deres viktigste medium. I tillegg kan det å bare ha et medium gi dem større fokus på det de skal oppnå. Derfor tror jeg at det passer best i akkurat denne situasjonen.

      Delete