Thursday, April 5, 2012

I dybden på måleverktøy

Coact

Å bruke sosiale medier kan være veldig tidkrevende for en bedrift, spesielt om den skal holde tritt i flere forskjellige medier. Hva skjer hvor? Hva spørres det etter, og har noen i bedriften svart? I stedet for å lete etter svar over alt, kan Coact være en god løsning. Den lar bedriften samle kontrollen over alle sosiale medier på et enkelt sted.

Coact illustrerer hvordan de kan hjelpe bedriften.

Coact kan samle alle kommentarer osv fra for eksempel Facebook, Twitter og andre i en samlet form slik at bedriften ikke går glipp av noe. Hver person i bedriften har sin egen bruker som de kan logge inn på. De kan også gi enkelte oppgaven på å svare på bestemte henvendelser, og det er enkelt å følge opp henvendelsen for å se om den er blitt svart på.

Illustrasjon: Coact.

Coact har en spesiell måte å måle sosiale medier. Den lar brukerne i bedriften rangere henvendelsene i positive, negative og nøytrale henvendelser. Bedriften får dermed etterhvert god statistikk på hvilken tone henvendelser har, og man kan se hvilke områder man er best på osv. Dette kan man benytte for å se hva man er gode på, for så å anvende de samme metodene på områder man er mindre gode på. Men dette krever at alle henvendelser rangeres av de ansatte i bedriften, slik at dette er noe de selv må gå inn for å gjøre. Men det er lite ekstra arbeid i forhold til hva man får igjen av det. Og i alt sparer man uansett tid ved å benytte Coact ved at man får presentert alle sosiale medier i samme strøm.


Illustrasjon: Coact


Coact gjør det også enkelt å poste beskjeder i sosiale medier.

Tjenesten presenterer også statistikker og data om antall besøkende i bedriftens sosiale medier. Måten alt blir samlet på ett sted gjør det svært oversiktelig og enklere å sammenlikne de ulike medienes effekt.

Illustrasjon: Coact

Dette verktøyet passer for alle bedrifter som opptrer på mer enn et sosialt medium. Funskjonaliteten er god og oversiktelig, og bør være relativt enkelt å komme i gang med. Verktøyet er ikke helt ferdig enda, men benyttes allerede av flere virksomheter, slik som Netcom.


Andre måleverktøy
Jeg kom også over andre måleverktøy som kan være interessante å se mer på:


Har du benyttet noen av disse måleverktøyene?

No comments:

Post a Comment